جستجوی دیداری

جستجوی دیداری توانایی جستجوی موثر، سریع و فعالانه اطلاعات مربوط به هدف شما است. این چیزی است که فقط با استفاده از دید خود می توانید آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. جستجوی دیداری یک مهارت مهم برای زندگی روزمره است و انجام کارآمد تعدادی از وظایف مختلف را ممکن می سازد. جستجوی دیداری تابعی از ادراک دیداری است که با هدف تمایز و شناسایی محرک های هدف انجام می شود. هنگامی که می خواهید چیزی را در اطراف خود پیدا کنید، مغز شما به طور خودکار یک سری فرآیندهای مرتبط را طی می کند که از جمله می توان به تمرکز، توجه انتخابی، ادراک دیداری، بازشناسی الگو اشاره کرد.

جستجوی دیداری می تواند تحت تأثیر تعدادی از مشکلات یا اختلالات قرار گیرد. غفلت نیمه فضایی یکی از اختلالاتی است که بر جستجوی دیداری تأثیر می گذارد و با ناتوانی در توجه به محرک های یک سمت خاص بدن مشخص می شود (مثلاً ناتوانی در تشخیص اشیایی که در سمت چپ قرار دارند). با این حال، مشکلاتی در عضلات حرکتی چشم یا استراتژی یافتن یک شی نیز به نقص جستجوی دیداری منجر می شود.

جستجوی دیداری انجام سریع و دقیق تعداد زیادی از فعالیت های روزانه را امکان پذیر می کند، به همین دلیل است که دانستن میزان عملکرد این مهارت می تواند در تعدادی از زمینه ها مفید باشد. تحصیلی: برای دانستن اینکه آیا دانش آموز در تشخیص اطلاعات روی تخته ای با مشکل مواجه است یا خیر. حوزه های بالینی/پزشکی: دانستن اینکه بیمار می تواند داروهای خود را پیدا کند، رانندگی کند یا زندگی روزمره خود را بدون مشکل پشت سر بگذارد. حوزه های حرفه ای: برای دانستن اینکه آیا یک راننده کامیون می تواند ایمن رانندگی کند و به میدان بینایی خود اشراف دارد یا اینکه مطمئن شوید که یک کارمند می تواند به درستی به مشتریان رسیدگی کند. ماینداتیک برای ارزیابی جستجوی دیداری از آزمون بار توجه استفاده می کند.


Bootstrap